PENGUMUMAN - SIRI ENOVEL INI TELAH BERTUKAR TAJUK DARI AKU MAMAT KILANG KEPADA KONTRAK CINTA DUKA DI ATAS SEBAB-SEBAB TERTENTU. SEKIAN HARAP MAKLUM :-)


Jumlah Pengunjung

Monday 1 August 2011

Kontrak Cinta Duka - Bab 29

Seminggu kemudian…
Dia nak larang aku keluar rumah? Tak apa, aku boleh duduk dalam rumah ni tapi dengan satu syarat, dia mesti lakukan apa yang aku mahu! Termasuk sediakan aku minuman! Mungkin agak berat untuk dia mengikut kehendak aku tetapi sebagai seorang isteri dia wajib patuh. Tapi… adakah dia berasa dia tu isteri aku? Atau masih perasan anak dara? Argh! Dia memang dara! Aku masih teruna. Macam mana ni? Malam ni aku kena dekati dia.
Eh, apa kena dengan aku ni? Rasa lain macam sahaja. Aku tengok dia lenggang lenggok jalan control ayu. Jeling-jeling manja ke arah aku yang duduk di sofa. Iklan paha gebu ke? Ah! Aku langsung tak ghairah!
“Tepi sikit! Aku nak tengok tv ni!” Marah aku padanya. Gedik pulak dia malam ni. Aku pun tak tahu kenapa nampak bertambah lawa dia malam ni. No! tak tak! Dia perempuan yang begitu menyakitkan aku. Mana boleh aku puji dia lebih-lebih.
“Ikut suka hati akulah.” Lawannya. Kalau depan orang tua dia bukan main berabang-abang dekat aku. Memang puitis masak cili api! Geram sungguh.
“Kau mari sini!”
“Ouch!! Apa ni main tarik-tarik orang!”
“Aku bukan nak tengok paha berkudis kau tu! Kau nak apa tayang paha kau depan aku? Pleaselah aku tak ada selera.”
“Excuse me!” Katanya yang dah terduduk atas riba aku. Cepat-cepat aku lepaskan dia. Dia bangun semula. Dia yang hanya memakai baju labuh dan begitu seksi memang tak kena dengan angin aku. Adakah malam ni merupakan malam jumaat?! Rasanya bukan. Argh! Kang!!! Aku gigit baru tau. “Perlu ke aku tayang body aku depan kau? Kau tak selera tu kau punya pasal. Kau kan tak ada nafsu dekat perempuan.” Aie! Apa dia ni main tuduh-tuduh.
“Kau mesti nak cakap aku ni gay, kan?”
“Kau fikir macam tu ke?” Balasnya mencerlung mata sambil berpeluk tubuh.
“Jadi kau fikir pun macam tu? Ok, kalau betul aku gay memang baguslah kan. Cepat sikit aku blah dari sini. Boleh aku skandal dengan abang kau tu! Dia pun hensem gak, kan?” Balasku selamba.
“Gila! Aku bunuh kau!!” Nisa Zulaikha terus cekik leher aku. Aku tak kasar dengan dia tapi aku  terus mendakap tubuhnya.
Aku dakap dia erat-erat. Kerana kau isteriku, bukan kau yang ku pilih tetapi kau yang aku cuba. Kau yang aku ingin tahu. Kau juga yang aku ingin mengerti kerana ayah kau mengatakan aku gilakan harta kekayaan ini. Bukan itu Nisa…
“Lepas!!! Apa ni romen tengkuk aku!” Dia tak suka aku buat macam tu.
“Okey. Aku pun tak ingin.” Aku lepaskan dia. Nisa Zulaikha terus terdiam. Dia tunduk serba salah. Apa yang bermain di dalam fikirannya sekarang ni?
“Aku nak minta maaf.” Katanya. Senang-senang minta maaf. Dah cekik aku baru nak mintak maaf. “Tapi aku tak rela apa yang kau buat tadi!” sambungnya lagi.
“Tak haram pun!” balasku terus melangkah mendapatkan kunci kereta.
“Kau nak ke mana tu?”
“Tak perlulah kau tanya ke mana aku nak pergi. Kau duduk dalam rumah ni sorang-sorang. AKu nak cari balak dekat luar. Aku kan gay…”
“Azamil Hakim!!” Jeritnya sekuat hati. Aku boo layan. AKu tetap bergurau tapi gurauan aku sungguh keterlaluan. Dia yang menuduh aku seperti mendoakan suaminya menjadi seperti itu. Oh tidak! Aku tak mungkin jadi macam tu. Please la… walau apa pun ucapannya aku anggap sahaja seperti angin yang lalu di halwa pendengaran kemudian menghilang.
Dia tarik tangan aku. Langkah aku terhenti. Dia membulat biji mata.
“Kau nak jumpa dia kan?!”
“Siapa?” Aku angkat kening.
“Jangan buat tak tahu.” Katanya lagi.
Dia cemburu ke? Ha ha ha… yang pastinya aku tak pergi jumpa dia. Aku tak akan jumpa dia. Aku tahu dia ingat aku suka perempuan tu.
“Emy dah balik sini. Aku tahu kau nak jumpa dia kan?” Kalau betul aku nak jumpa dengan Emy, kenapa pulak dia nak sibuk-sibuk? Cemburulah tu!
“Apa kena mengena dengan kau pulak? Kau tak suka aku kan? Kau kahwin dengan aku pun sebab semua tu memang disengajakan. Aku tahu kau kenakan aku. Tapi tak apa aku pasrah. Aku boleh terima kau jadi isteri aku.”
“Hei! Tolong sikit. Kau ingat aku ada masa ke nak kenakan kau? Buat apa aku kahwin dengan kau kalau bukan kerana terpaksa. Kau kena ingat. Kau dan aku ada kontrak.”
“Tapi antara aku dan kau hanya setakat kontrak sahaja. So, tolong patuhi apa yang termantut dalam perjanjian kita tu. So aku nak keluar dan dengan siapa aku nak keluar itu bukan urusan kau.”
“Tapi aku ni isteri kau.”
“Tahu pulak kau bercakap tentang hal suami dan isteri. Kau belek buku dan baca. Tak pun kau kan minat baca novel kan? Aku nampak berlambak novel kau dalam bilik tu. So kau pilihlah judul yang berkaitan dengan rumah tangga. Baca dengan penuh penghayatan. Apa yang aku perhatikan, buku hubungan intim suami isterti pun ada dekat atas tilam tadi. Agak-agaklah kalau kau nak goda aku pun. Tu style lama la main tayang-tayang paha…”
“Kau selongkar bilik aku ke?! Aku bunuh kau!!!” Dia kejar aku. Aku lari terus masuk dalam kereta. “Buka!! Buka pintu ni! Hakim!!! Buka!”
“Kau tak malu ke keluar rumah dengan keadaan sexy macam tu? Kalau jiran tengok aku gak dapat dosa! Pergi masuk!!!” Pekik aku dari dalam kereta lantas aku terus hidupkan enjin dan pergi. Biar dia rasa.
***
Memang tiga hari ini aku tertekan. Tinggal di rumah baru. Tinggal bersama dengan dia pulak tu. Malam tadi aku keluar tak balik-balik. Biar dia tahu rasa. Dia fikir aku ni apa? Sesenang nak tuduh aku yang bukan-bukan. Aku kalau merajuk memang boleh tumbang pokok kelapa. Galah pun boleh patah.
Dia tak fikir ke yang ayah dia tu buat aku jadi macam pesalah besar? Cakap aku ni macam-macam. Dasar mulut jahat! Eh, tapi aku tak perlu risau hal mulut jahat tu sebabnya aku pun boleh belajar jadi mulut jahat jugak.
Perlahan-lahan aku buka nak masuk dalam rumah. Eh, terkunci dari dalam. Macam mana aku nak masuk ni? AKu lupa ambil kunci rumah malam tadi.
Tiba-tiba aku terima satu pesanan. Aku terus tengok peti pesanan dalam telefon bimbit aku ni.
Tak payah masuk dalam rumah, kalau nak jumpa datang office sekarang!
Aku terus toleh kiri dan kanan. Dia lihat aku ke? Ngam-ngam pulak mesej sampai ketika aku di muka pintu rumah banglo ni.
“Ceh! Datang office konon!  Malaslah aku nak pergi office kau dengan aku yang tak mandi ni.” Omel ku sendiri.
Perlu ke aku jumpa dia. Tapi hari ni hari apa? Isnin!! Tidak!!! Hari isnin aku mula kerja dekat office dia. Siot! Kenapa aku boleh tak ingat ni?
“Hakim!!” Aku dengar orang panggil nama aku.
Aku terus menoleh.
“Emy?!”
Aku melangkah mendekati dia. Sampai JB dia balik. Aku lupa, Emy dengan Nisa Zulaikha kan kawan baik. Tapi dah putus. Jadi kawan jahat pulak! Hampes!
Emy keluar dari perut kereta Produa Viva kelabu. Dia duduk diluar pagar. Macam mana sampai sini dia cari aku?
“Dompet kau. Tertinggal!”
Eh, ye lah dompet aku. Aku tertinggal dompet dekat rumah dia malam tadi. Malu gila aku dengan orang tua dia. Tersipu-sipu. Terpaksa buat alasan tidur situ. Nasib baik ayah Emy spoting, Dan ayah dia tak tahu lagi aku dah kahwin. Emy balik cuti katanya.
“Ika ada?” Tanya Emy.
“Dia ada dekat office.”
“Kau beritahu dia pasal aku ke?”
“No. aku tak cakap apa-apa pun. Esok kau balik KL kan?”
“Aku lupa nak beritahu kau. Aku nak cari kerja dekat sini. Biarlah aku bekerja dalam negeri aku sendiri. Aku dah bosan dekat KL tu.”
Eleh! Jangan nak mereka ceritalah Emy… aku tahu kau balik JB ni sebab nak dekat dengan aku. Aku cuba lupakan perkara lama tu. Aku nak anggap macam tak ada apa-apa yang berlaku antara aku dan Emy. AKu tahu perasaan Emy terluka bila dia tahu aku dah kahwin dengan Nisa Zulaikha. Tapi dia belum tahu aku terpaksa. Bukan perempuan saja biasa dipaksa kahwin, orang lelaki pun ada juga. Akulah orangnya!
“Jadi kau tak kerja dekat kilang tu lagi ke? Macam mana dengan Encik Razak. Kau tak terima lamaran dia ke?”
“Boleh tak kau jangan sebut nama dia? Dia bukannya seorang bos yang baik!” Wajah Emy dah berona merah. Spesis drakula perempuan pertama dekat Malaysia ni kalau dia mengamuk depan aku.
“Apa yang berlaku.”
“Tak apalah. Aku gerak dulu.”
“Okey, kau cerita dekat aku bila kau dah bersedia..” Emy ni tak sampai sebulan pun dia jauh dengan aku tapi keadaan hatinya begitu parah. Aku tahu dia rindu dekat aku. Aku cuba berikan sayang tapi aku ni kan suami orang, tunggulah habis kontrak ni nanti aku cuba berikan cinta dekat perempuan macam Emy ni.
“Bye.” Emy mengangguk.
“Bye.” Aku mengeluh berat setelah Emy menghilang dari pandangan.
Susahnya hidup aku sebagai seorang lelaki yang terpaksa. Terpaksa berhadapan dengan sikap prejudis orang kenamaan. Macam-macam perasaan timbul. Mereka seringkali sarkastik terhadap aku. Aku yang bertambah kurus ni ada mereka hairan ke? Mereka asyik bimbangkan anak dia je. Aku ni sebagai menantunya dianggap hantu! Hantu nak bantai harta mereka! Tolonglah! Aku lelaki, dan kalau aku dah jadi suami, takkan aku nak biarkan isteri aku makan pasir! Nak tak nak aku kena cari kerja juga kalau tak nak bagi dia makan pasir. Makan besi boleh aniaya aku! Sekali isteri terbenci terajang aku mahu sampai Scontland aku tercampak nanti. Tulang besi urat dawai…



p/s : dah lama tak update cerita ni, maaf busy dengan life :) Maafkan saya juga jika entry kali ni tak berapa memuaskan dah lama tertinggal bas cerita ni. Nak kena ingat balik kisah Azamil Hakim dengan Nisa Zulaikha. Erm sila komen sikit....

3 comments:

  1. tuh la psl...lme gile kot nk tgu update cte neh..

    ReplyDelete
  2. wahh citer dh update...best2....bile nk smbung lg?

    ReplyDelete
  3. nak lagi sambungan cite ni.... best gila!!!=)

    ReplyDelete

Babak Top 10

Berikan Bintang Kepada Cerita Kontrak Cinta Duka